Tại sao Tiếng Anh rất quan trọng trong ngành marketing?[ Trong nền kinh tế toàn cầu hiện nay, các công ty đa quốc gia tiếp tục mở rộng tiếp xúc của họ thông qua các chiến dịch tiếp thị phức tạp và đa dạng. Để thành công, các chiến lược tiếp thị cần phải được điều chỉnh cho phù hợp với thị trường toàn cầu cũng như phải phản ánh sự khác biệt trong thị trường địa phương. Kết quả là các chiến dịch tiếp thị yêu cầu mức độ phối hợp quốc tế cao hơn để đảm bảo rằng các giá trị thương hiệu, sản phẩm và thương hiệu được liên kết liền mạch. Xem xét rằng nhiều chiến dịch được lên kế hoạch, phối hợp và thậm chí được thực hiện trên nền tảng tiếng Anh, điều này bắt buộc những người làm marketing quốc tế phải nắm bắt được tiếng Anh thương mại liên quan đến tiếp thị. Từ kế hoạch chiến dịch đến đàm phán hợp đồng với nhà cung cấp, giỏi tiếng Anh đã trở thành một kỹ năng vô giá. Why English is very important in Marketing? In today’s global economy, multi-national companies continue to expand their exposure through complicated and diverse marketing campaigns. To be successful, marketing strategies need to be adjusted to a global marketplace as well as having to reflect differences in local markets. As a result, marketing campaigns require a much higher degree of international co-ordination to ensure that corporate, product and brand values are seamlessly aligned. Considering that many campaigns are planned, co-ordinated and even launched in English, it is becoming imperative for International Marketers to have a strong grasp of Marketing-related English. From planning campaigns to negotiating supplier contracts, excellence in English has become an invaluable skill. Essential words: Exposure /ɪkˈspəʊʒər/ (n) sự tiếp xúc với những điều mới (exposure to something the fact of experiencing something new or different) Example (Ex): We try to give our children exposure to other cultures. Diverse /daɪˈvɜːrs/ (adj) đa dạng (very different from each other and of various kinds) Ex: Students from countries as diverse as Colombia and Lithuania use Cambridge textbooks. Seamlessly /ˈsiːmləsli/ (adv) liền mạch (smoothly, so that you do not notice any change between one part and the next) Ex: It's a children's film that seamlessly combines live action with computer-generated creatures. Align /əˈlaɪn/ (v) sắp xếp đúng vị trí (align (something) (with something) to arrange something in the correct position, or to be in the correct position, in relation to something else, especially in a straight line) Ex: Align the ruler and the middle of the paper and then cut it straight. Imperative /ɪmˈperətɪv/ (adj) khẩn thiết, bắt buộc (very important and needing immediate attention or action) Ex: It is absolutely imperative that we finish by next week. Vocabulary: Letter A Advertising /ˈædvərtaɪzɪŋ/ (n): Quảng cáo (the activity and industry of advertising things to people on television, in newspapers, on the internet, etc) Ex: Cigarette advertising has been banned. Auction-type pricing: Định giá trên cơ sở đấu giá Auction /ˈɔːkʃn/ (n): Bán đấu giá (a public sale in which things are sold to the person who offers the most money for them) Ex: an internet auction site Letter B Benefit /ˈbenɪfɪt/ (n): Lợi ích (an advantage that something gives you; a helpful and useful effect that something has) Ex: Freedom of information brings great benefits. Brand acceptability: Sự chấp nhận nhãn hiệu Brand /brænd/ (n): Thương hiệu, nhãn hiệu (a type of product, service, etc. made or offered by a particular company under a particular name) Ex: You pay less for the supermarket's own brand. Acceptability /əkˌseptəˈbɪləti/ (n) Tính chất có thể chấp nhận (thừa nhận) (the degree to which something is agreed or approved of by most people in a society/ the degree to which somebody agrees that something is good enough to use or allow) Ex: The study aimed to assess the acceptability of the new system to patients. Brand awareness: Nhận thức nhãn hiệu Awareness /əˈwernəs/ (n): sự nhận thức, nhận biết (knowing something; knowing that something exists and is important) Ex: a marketing campaign to increase brand awareness Brand equity: Giá trị nhãn hiệu Equity /ˈekwəti/ (n): giá trị tài sản (the value of a company’s shares) Ex: He plans to raise the company’s return on equity to 15%. Brand loyalty: Lòng trung thành với nhãn hiệu (= when customers continue buying the same brand) Loyalty (plural loyalties) /ˈlɔɪəlti/ (n) lòng trung thành (the quality of being constant in your support of) Ex: Companies are eager to build brand loyalty in their customers (= to keep them buying the same brand). Theo LTTK Education tổng hợp