Thuật ngữ tiếng Anh dùng trong quảng cáo

  1. Tác giả: LTTK CTV07
    Đánh giá: ✪ ✪ ✪ ✪ ✪

    1. Ad
    (abbr) advertisement - advert abbr. Từ viết tắt của Advertisement

    2. Advertisement /ədˈvɜːtɪsmənt/

    (n) (for something) a notice, picture or film telling people about a product, job or service
    Quảng cáo hàng hóa, dịch vụ trên báo chí, TV, Internet

    3. advertising agency /ˈædvətaɪzɪŋ ˈeɪdʒənsi/

    (n) company specialising in producing and placing advertisements for clients
    Công ty chuyên sản xuất và quảng cáo sản phẩm cho 1 đơn vị nào đó

    4. AIDA
    (abbr) Attention, Interest, Desire, Action - the objective of all advertisements
    Là chữ viết tắt của Attention, Interest, Desire, và Action: Đây là mục tiêu khi làm quảng cáo cần đạt được

    01.jpg
    5. benefit /ˈbenɪfɪt/
    (n) an advantage that something gives you; a helpful and useful effect that something has
    Lợi ích của sản phẩm, dịch mang lại, cái này thường xuất phát từ đặt tính sản phẩm

    6. billboard (US) /ˈbɪlbɔːd/

    (n) (British English also hoarding) a large board on the outside of a building or at the side of the road, used for putting advertisements on
    Tấm biển quảng cáo treo ngoài trời để dán áp phích quảng cáo lên

    7. circulation /ˌsɜːkjəˈleɪʃn/

    (n) the usual number of copies of a newspaper or magazine that are sold each day, week, etc.
    Doanh số trung bình của 1 tạp chí được bán trong 1 thời gian nhất định

    02.png
    8. classified advertisements - ads /ˌklæsɪfaɪd ədˈvɜːtɪsmənts/
    (n) (also classified ads, classifieds) (British English also small ads) (North American English also want ads) the section in a newspaper with small advertisements arranged in groups according to their subject, that are placed by people or small companies who want to buy or sell something, find or offer a job, etc.
    Các mẫu quảng cáo nhỏ trong 1 tạp chí hoặc báo được phân loại theo chủ đề nào đó

    9. commercial /kəˈmɜːʃl/
    (n) (of television or radio) paid for by the money charged for broadcasting advertisements
    Quảng cáo trả tiền trên đài phát thanh hoặc trên TV

    10. coupon /ˈkuːpɒn/

    (n) a small piece of printed paper that you can exchange for something or that gives you the right to buy something at a cheaper price than normal
    Phiếu mua hàng, tặng hàng mẫu… đính kèm khi quảng cáo

    11. double-page spread

    (n) advertisement printed across 2 pages in a magazine or newspaper
    Đây là dạng quảng cáo in tràng lên 2 trang của một tạp chí hoặc 1 tờ báo

    12. eye-catcher (US)
    (n) something that especially attracts one's attention
    eye-catching /ˈaɪ kætʃɪŋ/ (adj) (of a thing)immediately noticeable because it is particularly interesting, bright or attractive
    Yếu tố thu hút sự chú ý đặt biệt của con người

    03.jpg

    13. features

    (n) special characteristics of a product, usually leading to certain benefits
    Những đặt tính xã hội của 1 sản phẩm, thường mang lại những lợi ích nhất định

    14. poster /ˈpəʊstə(r)/

    (n) a large notice, often with a picture on it, that is put in a public place to advertise something
    Là 1 tấm áp phích quảng cáo in trên khổ giấy lớn, để minh họa sản phẩm, thường dùng trong quảng cáo.

    15. prime time /ˈpraɪm taɪm/
    (n) (British English also peak time,peak viewing time) the time when the greatest number of people are watching television or listening to the radio
    Đây là khung giờ vàng trên đài phát thanh và truyền hình có lượng người nghe, người xem nhiều nhất đặt biệt là buổi tối

    16. promote /prəˈməʊt/
    (v) to help sell a product, service, etc. or make it more popular by advertising it or offering it at a special price
    Xúc tiến thương mại (Khuyến mãi) để tăng doanh số bán hàng của 1 sản phẩm bằng cách công bố rộng rãi và quảng cáo rầm rộ

    04.jpg
    17. slot /slɒt/
    (n) a position, a time or an opportunity for somebody/something, for example in a list, a programme of events or a series of broadcasts
    Thời điểm quảng cáo cụ thể trong khung giờ phát sóng

    18. target /ˈtɑːɡɪt/

    (n) a result that you try to achieve
    Mục tiêu của quảng cáo

    19. U.S.P.
    (abbr) Unique Selling Proposition; what makes a product different from
    Viết tắt của Unique Selling Proposition chỉ ra sự khác biệt của 1 sản phẩm đối với sản phẩm khác.